Nowe zarządzenie burmistrza dotyczące dystrybucji funduszy dla klubów sportowych
Dziś światło dzienne ujrzało nowe zarządzenie burmistrza, którego tematem jest alokacja funduszy dla lokalnych klubów sportowych. Nie wszystkie z nich mogą jednak liczyć na większe wsparcie finansowe niż w latach poprzednich.
Sposób ubiegania się o dofinansowanie jest dość prosty – kluby sportowe składają wnioski otrzymującymi formę konkretnych projektów. To, co chcą zrealizować za pieniądze z publicznego budżetu, muszą precyzyjnie określić. Następnie te wnioski są oceniane przez specjalistyczną komisję, która swoją propozycję podziału funduszy z budżetu gminy przeznaczonych na sport przesyła do burmistrza.
Kiedyś o dystrybucji dotacji sportowych decydowała w Trzebini pięcioosobowa komisja (Paweł Jasic, Halina Henc, Marek Harwes, Piotr Szybalski i Mariusz Brzózka). W tym roku zadanie to spoczęło na barkach jednej osoby. Trzech członków (Henc, Jasic, Harwes) zrezygnowało z udziału w pracach komisji, a jeden zachorował. Obowiązki komisyjne przejął radny Mariusz Brzózka, ponieważ minął już miesiąc od rozpoczęcia nowego roku. W innych gminach decyzje o podziale dotacji zostały już podjęte.
Chociaż słowo „komisja” zazwyczaj kojarzy się z zespołem, to w tym przypadku pracami związanymi z dystrybucją funduszy zajął się radny Brzózka. Podczas ostatniej sesji rady miasta stwierdził, że komisja miała prawo działać w takim składzie, a priorytetem w jego pracy była merytoryczność i kwestie finansowe.